воскресенье, 18 декабря 2011 г.

Mój sposób na czeski

Audio kurs Edgard okazał się nudnawy. Na pewno nie jest wart wydanych pieniędzy. Irytuje to, że każde słowo/zdanie zostało nagrane razem z tłumaczeniem, a oprócz tego podręcznik ten wcale nie zawiera tekstów, same zdania. A więc odłożyłam go i czytam czeską wikipedię. Kiedy chcę przetłumaczyć jakieś słowo, tłumaczę go googlem na bułgarski. Wspaniała zabawa!
Dzisiaj czytałam artykuły na tematy historyczne. A jeszcze bardzo lubię czytać o tym samym wydarzeniu w kilku językach po kolei i porównywać(w moim przypadku bułgarski, czeski, niemiecki, polski, rosyjski). Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć, a co najważniejsze spojrzeć na wydarzenie z różnych stron. W taki sposób trzeba dzieci uczyć historii - z różnych stron.
W dzieciństwie marzyłam o tym, żeby można było przez jakiś czas pobyć kimś innym, a potem jeszcze kimś innym i jeszcze i tak przez całe życie. Np wysokim Murzynem grającym w koszykówkę. Przecież to całkiem inaczej się czuje, a nie wiadomo jak. Oto pomyślałam właśnie, że nauka języków pozwala poczuć się kimś innym i może dlatego tak mnie pociąga.
Kilka godzin spędziłam dziś przed komputerem. Mózg pęka.
Czeski jest strasznie podobny do polskiego i łatwy do czytania. (Chyba tak, jak ukraiński do rosyjskiego).
Wszystkim życzę przyjemnej nauki.

1 комментарий:

  1. Szkoda, że kurs Edgarda nie przypadł Ci do gustu. Faktycznie zgadzam się z tym co napisałaś. Brak tekstów to ogromny minus :(. Ja nagrania audio słucham poza domem, jego prostota pozwala się na nim zbytnio nie skupiać i zawsze jakieś słówka zostaną mi w głowie. Czeska wikipedia to świetny sposób na naukę. Wiele artykułów na polskiej wikipedii, które dotyczą Czech jest słabo rozwiniętych, także czeskie artykuły nawet nie do końca zrozumiane dostarczą nam wielu nowych informacji.
    Ty tłumaczysz na bułgarski, ja ostatnio sprawdzam słowackie odpowiedniki słów :D ! Doskonale podsumowałaś to co daje nam nauka języków. Ja chcę się poczuć jak czeszka, więc co stoi na przeszkodzie ? Ustawiłam sobie język czeski na facebooku, piję kofolę zamiast coli ;), jem smażony ser na obiad, czytam czeskie portale i oglądam telewizję po czesku- sprawia mi to ogromną radość i czuję się jakbym faktycznie tam była !
    Cieszę się, że coraz więcej osób zainteresowało się czeskim, miałam wrażenie, że to troszkę niedoceniany język, ale jak widać zyskuje na popularności.

    ОтветитьУдалить